Sunday, February 10, 2013

Nasi Kerabu Ketereh

Last Tuesday aku ada kes kat Mahkamah Rayuan Putrajaya. Lepas dah habis kes tu, terus gerak ke rumah Encik Suami, kat Banting. Kebetulan Encik Suami dah start cuti, so plan kami, kami bertolak balik ke JB sama2. Dah petang sikit baru gerak balik JB. 

Sebelum balik tu singgah Salak Tinggi untuk cari makan kat Restoran Nasi Kerabu Ketereh. Sebab beberapa hari sebelum tu dah terbaca kat blog Ben Ashaari pasal restoran ni. Iols kan suka sangat ngan Nasi Kerabu nih. Ape lagi, iols ajak ler Encik Suami terjah ke sana. ;)


Nasi Kerabu.

Lauk2 kami. 
Aku ambik ikan bakar. Encik Suami ambik ayam percik.
Oh, ayam percik kelate memang menyelerakan. 


Nasi Kerabu kat sini boleh tahan sedap. Tapi nasinya agak sikit. *ke sebab kitorang ni memang makan banyak? ;p 

Dan aku agak kecewa sebab takde daging bakar ngan solok lada. Eh aku tak tahu la korang panggil apa benda alah tu. Tapi kalau kami kat pantai timur, panggil benda tu solok lado. Alahh...cili besar yang ada inti kelapa+ikan kat dalam tu. Aku pun tak reti nak explain camane. -.-' Tapi kalau aku makan nasi kerabu, mesti dan wajib dan kena ada solok lado tu. Baru la rasa lengkap. ;)

Rupa2nya, tokey kedai ngan anak2 buah dia orang kelate. Ape lagi, kecek kelate la kawe ngan tokey dia. ;p


 Akhirnya jumpa jugak kedai ni, kan. ;p



.

No comments: