Tuesday, April 17, 2012

Dari Midvalley Megamall ke Nilai 3.

Hari Rabu minggu lepas, aku kat Banting. Disebabkan 1 baju sanding dah siap, misi seterusnya adalah memburu kasut untuk resepsi pulak. Dah alang2 dekat ngan KL tu, so aku decide untuk cari kasut kat KL dulu. Malas nak pegi jauh2, aku decide untuk pegi Midvalley jer. Senang. Naik komuter jer, tak payah tukar2 LRT @ monorail lagi.


Tapi memang sangat sakit hati kalau tunggu komuter. Sejam tunggu, baru sampai. Hampeh. Habis lari perancangan & masa aku. Huh. Dari dulu sampai sekarang tak pernah berubah & tak pernah meningkat pun mutu perkhidmatan.


Ok, enough ngan luahan perasaan.


Satu Midvalley tu aku jelajah. Tak jugak jumpa kasut yang memenuhi kriteria & kena ngan warna baju sanding. Dah la ramai manusia. Nak jalan pun pening kepala tau. -.-






Terus pegi The Gardens. Masuk Robinson. Ada berkenan ngan 1 kasut ni. Zhang Toi. OMG. Gojes giler. Aku dah decide nak beli. Tapi bila request saiz, takde la pulak. Kasut yang display size 8 tu la the last pair. Sedih.


Dah malas nak jelajah tempat lain lagi. Takut tak sempat nak pegi Nilai 3 plak. Terus bergegas beli tiket komuter balik Nilai dengan perasaan kecewa. T_T


Dah agak petang baru sampai ke Nilai 3. Kedai pertama yang aku tuju, Thank-Q Pavillion. Mana la tahu kot2 ada clearance sale lepas kedai ni terbakar bulan lepas.


Sayangnyer barang2 dalam kedai nih terbakar. -.-
(klik gambar untuk lebih jelas)



Ada kanopi kat luar. Excited jugak aku time tu. Ada sale ke?


Rupa2nya diorang baru angkut barang letak kat luar & bersihkan rak kat luar tu. Mungkin diorang akan buat sale lepas siap susun barang. Kiranya ter-awal la aku datang ni. Tak kena timing. Mungkin sekarang ni diorang tengah buat sale? Adehhh~ kalo betul, melepas la. -.-'


So, B2B yang duk dekat ngan Nilai 3 ni, boleh la jenguk2 kat sana. Mana tau diorang tengah buat clearance sale sekarang ni. Kan?


Then, aku sebenarnya dah berhajat nak beli bekas kaca untuk letak hantaran kat kedai ni. Tapi takde rezeki la. Dah puas aku pusing2 satu Nilai 3 tu. Takde jugak bekas kaca yang aku nak cari tu. Hukhukk~ 



Oh. Sale di mana2.


Singgah beli Sup Berdengung. Encik Tunang teringin sangat nak makan Sup Berdengung nih.


Terkejut tak? Hewheww~ ;p




Disebabkan masa sampai Nilai 3 tu dah agak petang, tak sempat la nak betul2 jelajah satu Nilai 3 tu. Sempat beli beberapa barang jer. Cuma bekas kaca jer tak dapat beli. Kena cari kat tempat lain la nampak gayanya. -.-


Ok bye.


Thanks for reading. ;)



.

3 comments:

Ryn said...

memang jadi runner la bila cari barang2 kawen ni..kdg2 tu mkn pon x nak..sbb x jumpe ape yg dicari..hehehe

Hanys Jehari said...

Kedai than q tu tbakar? Alahai.. Kesian..

FaRa AhMaD said...

geli tgk lembu tue..hahaaha
http://8917fara.blogspot.com
Saya pun B2B :)