Monday, May 9, 2011

chinese course lunch @ Meisan, Mutiara Hotel

Tengahari tadi lunch kat Meisan, Mutiara Hotel JB. Ni first time aku makan kat situ. Suasana dalam restoran tu cantik jugak la. Memang betul2 suasana restoran chinese. Siap ada lagu cina lagi time kitorang makan.


Shark fin soup
Pembuka selera.
Yumyummm~ memang sodappp~



Ada beberapa lagi lauk yang kitorang order - Szechuan Prawns with dries chili, steamed bass ngan roti ape ntah, crispy roasted chicken with lemon sauce, long bean, Meisan's mee, dan untuk dessert - sea coconut. Entah betul ke tak aku taip nama2 lauk nih. Main hentam jer. Aku order extra air - orange jus sebab takleh telan teh cina tu banyak2. Pahit anak tekak aku nih. -.-


Tapi gambar makanan2 yang lain ku tak snap pon. Kena la jaga tatasusila depan orang. Muahahaaa~ ;DD



Menu. Sila lah order. 
Perghh~ tak termampu aku nak makan camni. 
Giler kentang ah. 
Nasib baik lah lunch tadi ada orang belanja. Muahahaa~ ;DD



Makanan kat sini memang best. Lebih2 lagi sharkfin soup, crispy chicken, szechuan prawns, steamed bass, eh pendek kata semua best lah. Serius nih. AmbOoiiii...kemain lagi kalo bab melantak, semua best. Hohoo~

Tapi takpe, yang ni bukan menternak lemak. Sebab chinese course takde la berlemak berminyak sangat. Lagipun kan ade chinese tea yang boleh balance kan semua tu. hehee~ ;)


Chinese course basically sama jerla menu dia kat mana2 pun. Makan benda yang sama jer. Tapi aku rasa, makanan kat Meisan nih lain sikit dari chinese course kat Johor Bar Annual Dinner and Dance haritu. Yang ni lagi best lazat berkrim disuaki ramai. Padahal sama kat Mutiara Hotel jugak. Ohh chef berbeza kot.

Dan alhamdulillah...kenyang jugak. Rezeki jangan ditolak. Maceh yer pada encik yang belanja tadi. Siap makan kat VIP room lagik tu. ;)



* p/s : harini tersangat lah busy. pegi sana pegi sini. kena panas kat luar, kena sejuk aircond. cuaca plak panas giler. pening kepala macam nak demam dah nih. -.-



.

No comments: