Monday, January 3, 2011

byebye Toshiba lappy | ada ke orang tido macam ni?

Yesterday. Sunday. Went to my sister's house at Taman Delima 2. Nothing much to say. Mood tak ok sekarang ni. Tambahan plak, laptop ni masih belum pulih sepenuhnya.

Okay2, aku cerita sket. Aku pegi umah akak aku sebab nak hantar laptop. Laptop ni aku dah pinjam dari akak aku sejak beberapa bulan yang lepas. Dah 2 bulan kot. Sebab laptop aku dah rosak (untuk kali kedua). Haritu aku cakap nak pinjam kejap jer. Tapi ter-lajak la plak. Bukan ape. Laptop aku masih belum repair.

So, weekend haritu terpaksa la pegi me-repair laptop yang dah 5 bulan lebih rosak. Dah keluar dari "workshop", tapi laptop nih masih tak ok. Dah repair hard disk (dia betulkan software kot), dah format. Pastu keyboard plak kena tukar. Tapi tang keyboard tu tunggu la dulu. Lain kali baru aku tukar. Kena RM160 tu kalo nak tukar keyboard. Tengok la, kena survey2 dulu tempat lain. Mana tau kalo dia caj mahal ke. Dia cakap RM160 tu dah murah, kira special price la tu dia bagi aku. Eleh~ ntah boleh caya ke tak. Tak semudah itu aku terpedaya.

Lagipun kedai tu bayaran2nye agak mahal berbanding ngan kedai lain. Format laptop RM65, sedangkan kedai lain selang beberapa pintu dari situ RM60 jer untuk format. Backup dokumen kena caj RM10. Pastu masa dia repair hard disk, aku ada kat sebelah dia. Bukan susah pun. Dia scan dulu, pastu ape ntah dia godeh2 kjap jer. Camtu pun dia caj RM30. Huiihhh~~ mentang2 la dia terer, dan aku plak memang buta IT, kemain lagi dia caj.

Tu yang aku taknak tukar keyboard kat tempat dia. Sekarang ni, tersangat lah seksa nak online, nak blogwalking, apatah lagi nak menaip. Memang seksa. Kadang2 ok, kadang2 memang boleh buat aku saket jiwa! Nak taip satu entri jer makan masa berjam2 kot. Memang takde mood langsung nak taip2 entri.

Nanti la lepasni baru aku repair. Atau mungkin aku perlu beli komputer baru? Tak perlu pakai laptop ni lagi? InsyaAllah...laptop ni pun dah nazak sangat dah. wuuuu~~~ ;'|


laptop Toshiba kepunyaan kakak ku yang telah banyak berjasa selama 2 bulan ni.
telah selamat dipulangkan kembali ke pangkuan tuan punya. huhuu~~ :{



heyya! watcha doing?




facebook-ing?




Owhh...main game.





and few hours later...

=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=






10.52 pm.
Guess what? He's sleeping.
Ada ke orang tido macam ni? muahahaa~ ;DD
(nak tido kena pakai pampers. muahahaa~ ;D)



Terhibur melihat telatah budak mulut becok nih. Pot pet pot pet tak abes2. ;D



.

No comments: