Saturday, June 26, 2010

Ke Kebun Durian!


Arini masuk kebun durian kat Gelang Patah, dekat2 ngan Pekan Nenas. Watpe? Makan durian la, ape lagi. Ni office aku yang "organize" untuk budak2 office makan durian. Tahun lepas makan durian kat bandar. Tahun ni makan durian kat kebun plak.

Masa diorang announce nak makan durian beberapa hari yang lepas, aku dah terbayang2 keenakan makan durian di kebun. Fresh beb! Sebelum ni beli kat kedai jer. Kali ni dapat makan yang segar dari ladang! Hehee~

Masa tu aku dah set, nak makan banyak2 macam tahun lepas. Maklumlah aku nih hantu durian. Tahun lepas aku rasa aku yang makan paling banyak. Sebab aku antara yang terawal sampai kat tempat makan durian tu, dan aku lah orang terakhir yang berhenti makan. Orang dah kemas2 pun aku masih melantak lagi. Haha~~Pedulik hape.

Ade yang macam tak percaya bile aku melantak camtu, dan ade yang tanye ; tak panas ke? Emm..takde la plak panas giler. Biase jer la.

Tapi tahun ni..tak dapat makan banyak. Masa sampai kat kebun tu, perut aku dah rasa lain macam. Aduhh~~ hilang selera nak makan. So, makan sket jerla (tapi kenyang la jgak. alhamdulillah). Ishh~~rugi betol!

Yerlah, bile lagi nak merasa makan durian kat kebun, siap ade orang kopekkan lagi. Kalo nak harapkan aku pegi sendiri kat kebun tu, memang tak la. Tunggu orang bawak jer. ;p

Takpe. Disebabkan tokey kebun tu ade gak jual durian, dan harganye agak murah (RM2 sekilo), aku beli 10 kilo durian tu untuk bawak balik. 10 kilo? Ishhh..bertenang. Bukan aku nak makan sorang. 5 kilo aku hantar kat umah akak aku, bagi anak2 buah makan. 5 kilo lagi aku bawak balik umah aku. Aku ambik 2 bijik (tak cukup aku makan 2 bijik nih), dan yang lain aku bagi kat Encik Kuneng. Dia pun hantu durian macam aku jugak.

Rugi dia tak dapat ikut aku masuk kebun. Sebab dia kena keje arini. Kalo tak...tak dapat aku bayangkan camane dia melantak. Haha~ ;D

Rugi..rugi..coz kitorang budak2 office boleh bawak family pegi kebun tu. Kena bayar RM15 jer (budak2 office free je). Ade la dua, tiga orang yang bawak adik, suami & anak2.

Takpe, lain kali kita makan durian (banyak2) berdua jer ea. :)


.

No comments: